The application of population genomics to fisheries management | CCMAR

The application of population genomics to fisheries management

Segunda, 8 Maio, 2017 a Quarta, 10 Maio, 2017
at
Faro, Portugal

EuroMarine 2016 Foresight Workshop - Horizon scanning on

“The application of population genomics to fisheries management”.

KEYNOTE SPEAKERS

GARY CARVALHO - UK

IAN R. BRADBURY - Canada

SHAWN NARUM - US

STEFANO MARIANI - UK

JANN THORSTEN MARTINSOHN - Italy

GOALS

THE WORKSHOP

is designed to facilitate interaction and promote synergistic activities aimed at improved stock monitoring, prediction, and management to ensure sustainability in response to naturally- and anthropogenically-induced changes to the marine environment.

WORKSHOP THEMES

● Fish stock delineation and management

● Population genomics and fisheries

● The future of fisheries management in the genomic era