(CANCELADO) CCMAR Seminars: Industrial production of microalgae: ALGAFARM case study | CCMAR
  • Oceanos mais ácidos provocam perda de olfacto nos peixes
    Uma equipa de investigadores, que integra membros do CCMAR, acaba de publicar um estudo onde se conclui que os peixes estão a perder capacidade olfactiva devido à acidificação dos oceanos.
  • Alunos da Summer School despedem-se do CCMAR
    Os participantes desta edição despediram-se em clima de festa!
  • ATT: Ecopath with Ecosim Courses
    Don't miss this opportunity and register now!

Quarta, 11 Outubro, 2017
at
Anf. - 1.8 ( Bdg 8) - Gambelas Campus UAlg

CCMAR SEMINARS

11th Obctober 2017, at 1:30 pm

Amph. -1.8 (bdg 8)

Industrial production of microalgae: ALGAFARM case study

Joana Silva

(Algafarm)

Poster

Abstract

Algafarm is an industrial microalgae facility located in Pataias, Leiria. Since 2013 Algafarm produces Chlorella vulgaris for the food market. Recently, Algafarm implemented a new technology based on the fermentation to obtain high premium inoculum to enhance the scale up process. The company, the production process and the final products will be presented and discussed.

Short CV

Joana Laranjeira Silva is graduated in Microbiology, Master in Biology and PhD in Biotechnology from the Catholic University of Portugal, Porto. Joana L Silva has been supervising several Master and PhD students and has been publishing several scientific papers with peer reviewing (h-index=14). In Algafarm Joana L Silva is responsible for the research and development department.

Activity type
seminars