ATT: Marine Mammals Research and Conservation Course | CCMAR

Funchal, Madeira Island, Portugal
Duration: 5 days

FACILITIES
CIIMAR-Madeira – Interdisciplinary Centre of Marine and Environmental Research of Madeira

SCIENTIFIC PROGRAMME

Theory and Practice: lectures, field trips out to sea to collect data, data handling, photo-identifications, distribution, abundance, behaviour, habitat use, human interactions, social structure, conservation, and more... Course materials and certificate will be presented. The course is equivalent to 3 ECTS

PARTICIPANTS
Minimum 8, Maximum 16

LANGUAGE

REGISTRATION FEE
Unique Fee: 500€
Does not include travel costs to and from Madeira Island and does not include lodging

Cheap lodging suggestion near the University (lectures) and the marina (for field trips) :

REGISTER NOW

Poster