Location | CCMAR

Location

CCMAR has the main research laboratories at the University of Algarve - Campus de Gambelas (Faro), and manages an experimental station, known as “Ramalhete”, located next to the Ria Formosa.

This unit, situated on one of the main channels of the Ria, is equipped with laboratories and culture facilities to maintain marine organisms for experimental purposes.

Given its great geographic localization in southern Europe integrated in a Natural Park, it is considered an important location for European research networks.

Centro de Ciências do Mar do Algarve
Universidade do Algarve
Campus de Gambelas
8005-139 Faro - Portugal